Friday, June 17, 2011

Moja pasja

Niewielu z was zdaje sobie sprawę , że mam dosyć nietypową pasję jak na dzisiejsze czasy. Oprócz fotografii oraz robienia biżuterii, tańczę. Tańczę tańce ludowe ;) Jestem tym bardzo zainspirowana oraz wciągnięta do granic możliwości , gdyż trenuję już od (liczy) 14 lat ! Kocham ludzi którzy tworzą naszą grupę , mimo że zostało ich już naprawdę niewiele. Kocham moją trenerkę, która nie tylko nauczyła mnie tańczyć, ale nauczyła mnie jak być dobrym człowiekiem. Kocham wyjazdy z moim zespołem, czy to jest na wsi 20 km od miasta, czy to Turcja. Zwiedziliśmy z naszym zespołem połowę Europy, i zahaczyliśmy o Azję. Zdobyliśmy wiele nagród w Polsce jak i Zagranicą, a smutne jest w tym to , że tak naprawdę znają nas bardziej za granicą niż w Polsce!
Najbardziej dołującym faktem jest to , że polacy nie poczuwają się do kultowania swojej przepięknej tradycji oraz kultury. Robią to tylko na emigracji, a we własnym kraju- niekoniecznie. Mamy tak przepiękną kulturę, tradycje, których 70 % z nas nie zna. Przeczytajcie "Wesele", "Pana Tadeusza", "Chłopów"- to jest tylko przedsmak tego co ma dla was do zaoferowania polska tradycja. Może i zabrzmiałam jak stara baba, ale jeżeli chodzi o kulturę i jej podtrzymywanie jestem pierwsza! uwielbiam wiejskie imprezy, uwielbiam paradować w stroju krakowskim, i uwielbiam uśmiechy starszych Pań, którym się to podoba.
Jak będę miała dzieci, to na pewno będą znały naszą kulturą, tak jak ja ją znam. I na pewno zapiszę na tańce ludowe. Moim zdaniem, chociaż mała cząstka powinna być świadoma tego jak bardzo nasza własna KULTURA, TRADYCJA o które nasi przodkowie walczyli mieczem, i tracili za nie życie umierają !
To chyba tyle, wow ale się rozpisałam :) Dodaję zdjęcia z tańców i swawoli ;)













A co u mnie na dzień dzisiejszy? Oficjalnie zakończyłam sesję (jupi!!) jestem przeszczęsliwa, chociaż szczerze powiedziawszy to już zaczynam tęsknić. Plus jeszcze "tylko" obrona licencjatu, możecie zacząć wysyłać jakieś pielgrzymki w moim imieniu ;))

Już niedługo o moich planach na wakacje ! Stay tuned !

4 comments:

  1. hmmm... inspirujące ;) Może rzeczywiście poczytam sobie coś o tej naszej kulturze...

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. nie przyszłoby mi do głowy, że tańczysz właśnie taniec ludowy! Oglądam Twoje filmiki i obserwując tutaj na blogu Twoje zdjęcia i na filmikach Twój styl nie tylko ubierania, to w życiu bym nie pomyślała o takiej pasji... Jestem w szoku :)


    Golly

    ReplyDelete
  4. a z jakiego miasta jesteś i jak nazywa się Twój zespoół:)?

    ReplyDelete